Monday, August 15, 2011

Hari ke-15 Berpuasa..

Ahlan wa Sahlan....
Xtau nak citer apa time2  pose ni kat pejabat yang sejshtera sangat ni.. Alhamdulillah bersyukur dengan nikmat hidup hidup dan sihat yang diberikan aku masih berada di bumi Dungun untuk menunaikan ibadah berpuasa. Kehidupan di sini yang sederhana di tambah dengan keramahan orang2nya mebuat aku bertambah selesa.

Kesempatan aku di bulan yang dimulia ini untuk aku terus berjuang untuk menjadi yang lebih baik dari sebelumnya. Ya ALLAH berikan aku kekuatan untuk aku terus berjuang dan bermujadalah bagi melahirkan diri aku yang lebih baik.. Lagi2 persediaan untuk menjadi seorang suami dan ayah.
Alhamdulillah dapat solat sunat tarawikh di masjid sg.udang berjamaah dan dapat sedaya-upaya cuba membuat 20 rakaat jika diberi kesempatan.aku rasa bersyukur sgt2 pada ALLAH SWT pada tahun ini,byk menjadikan aku semakin mengenaliMu ya ALLAH.. Ya Allah bantu dan tuntun aku supaya dapat menemui malam lailatulqadar.. Aku mahu merasai sebenar-benarnya kemanisan beribadat tersebut. Biarlah pelbagai dugaan yang mendatang aku harap dapat mengharungi dengan jayanya.

Dengan ketiadaan musuh umat islam ini dapat menguatkan lagi umat nabi Muhammad untuk beribadat di jalan ALLAH. Ku harapkan ramadhan kali ini penuh makna agar dapat dilalui dengan sempurna.... Urmmmm InsyaALLAH..


  Syukran Jazilan









No comments: